Pływanie to dyscyplina sportowa oraz forma aktywności fizycznej, która rozwija mięśnie całego ciała. Pływanie korzystnie wpływa na kręgosłup, kształtuje mięśnie klatki piersiowej oraz redukuje napięcie mięśniowe. Przed treningiem pływania powinno się wykonać rozgrzewkę, która pobudzi pracę serca i przygotuje organizm do zwiększonego wysiłku fizycznego. Sport wodny jest adresowany do wszystkich – niezależnie od wieku i płci, a szczególnie do osób, które mają problemy z kręgosłupem i nadwagą. Pływanie bowiem umożliwia szybkie spalanie kalorii.


Wpływ pływania na zdrowie - Pływanie poprawia ogólny stan zdrowia, kształtuje mięśnie kręgosłupa, odchudza i daje dużą satysfakcję – to tylko jedne z wielu zalet tej dyscypliny sportu. Aktywność wodna wpływa na kondycję oraz jest zbawienna dla całego ciała. Jest przeznaczona dla wszystkich bez względu na wiek i płeć, zarówno dla ludzi aktywnych fizycznie, jak i dla tych, którzy dopiero zaczynają trenować.


Sport wodny uprawiany w regularnych odstępach czasu poprawia pracę układu oddecjowego i krążenia, a także usprawnia przemianę materii. Pływanie jest dobrym sposobem na zahartowanie ciała, bo uodparnia nasz organizm na przeziębienia. Kiedy ruszasz się w wodzie, krew w organizmie lepiej krąży, a wszystkie komórki nerwowe są dotlenione. Sport ten jest idealny dla ludzi mających schorzenia kręgosłupa. Aktywność fizyczna wzmacnia mięśnie i redukuje uczucie bólu, poprawia kondycję naszego ciała, koryguje wady postawy, wzmacnia szkielet, zapobiega skrzywieniom kręgosłupa. Ludzie, którzy bardzo często pływają, prawie nigdy się nie garbią i mają prostą sylwetkę.Sport ten jest idealny dla ludzi mających schorzenia kręgosłupa. Aktywność fizyczna wzmacnia mięśnie i redukuje uczucie bólu, poprawia kondycję naszego ciała, koryguje wady postawy, wzmacnia szkielet, zapobiega skrzywieniom kręgosłupa. Ludzie, którzy bardzo często pływają, prawie nigdy się nie garbią i mają prostą sylwetkę.


Oddychanie podczas pływania - W treningu pływackim bardzo ważną rolę odgrywa umiejętność prawidłowego oddychania. Oddech pływacki jest krótszy niż oddech podczas joggingu, więc sportowiec nabiera powietrze ustami. Podczas tej czynności musi pamiętać o tym, aby dokładnie opróżnić płuca w trakcie wydechu. Kiedy wynurza głowę, musi otworzyć usta, a powietrze bardzo szybko wypełni płuca na skutek różnicy ciśnień.Prawidłowe oddychanie podczas pływania zależy od siły napędowej rąk – tempo ruchu rąk powinno być uzależnione od tempa oddechu. Warto zapamiętać, że w pływaniu nawet oddychanie jest ćwiczeniem. Mięśnie odpowiadające za prawidłowe oddychanie pracują wydajniej niż podczas wysiłku na lądzie. Dzięki temu rozwijają się mięśnie klatki piersiowej, a cały układ oddechowy usprawnia się. Efekty oddychania można zaobserwować po kilku tygodniach trenowania.Pływanie niesie ze sobą wiele korzyści, dlatego treningi pływackie warto wpisać w tygodniowy rozkład zajęć. Naukę pływania należy rozpocząć pod okiem instruktora, który dobierze także styl pływania, w zależności od tego, co chcemy osiągnąć: czy zrzucenie zbędnych kilogramów, czy zadbanie o kręgosłup, a może rozbudowanie mięśni klatki piersiowej.

banner